Nowy Peugeot E-208 GTI. Więcej przyjemności, więcej GTI niż kiedykolwiek
3.07.2025Na kultowym torze 24h Le Mans, PEUGEOT zaprezentował swój nowy model E-208 GTi.
Alain FAVEY, dyrektor generalny marki PEUGEOT, Jean-Marc FINOT, dyrektor generalny Stellantis Motorsport i Matthias HOSSANN, dyrektor ds. designu marki PEUGEOT, wraz z Paulem Di RESTA, oficjalnym kierowcą Team Peugeot TotalEnergies wzięli udział w tym wyjątkowym wydarzeniu, które odbyło się w strefie fanów PEUGEOT i przeznaczone było zarówno dla mediów, jak i miłośników marki.
Emblemat GTi powraca na jednym z najbardziej udanych samochodów segmentu B, PEUGEOT E-208. Skoncentrowany na wrażeniach z jazdy, E-208 GTi może pochwalić się najlepszymi osiągami w segmencie elektrycznych samochodów typu hot hatch – 280 KM mocy i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Czterdzieści lat temu PEUGEOT zapisał się na kartach motoryzacyjnej historii, wprowadzając model 205 GTi. W wersji 1.6 l (1984) oraz później 1.9 l (1986), 205 GTi zapoczątkował nową koncepcję małego, sportowego hatchbacka, łącząc wyjątkowe osiągi i radość z jazdy ze sportowym, a zarazem subtelnym designem oraz unikalną wszechstronnością.
Przez ponad cztery dekady emblemat PEUGEOT GTi naznaczał historię sportowych samochodów za sprawą kilku seryjnych modeli cenionych za osiągi i dynamikę – 306, 206, 207, 208… – oraz tworzył legendę w motorsporcie, odnosząc liczne zwycięstwa, zwłaszcza w rajdach i rajdach terenowych. GTi to nie tylko emblemat; to wyróżnienie, które potwierdza doskonałość najbardziej kultowych modeli PEUGEOT.
Dziś PEUGEOT nadal tworzy swoją legendę GTi, reinterpretując DNA tego emblematu w sposób zabawny, nowoczesny i zdecydowany. Nowy PEUGEOT E-208 GTi jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem GTi. To wyraz współczesnej, zrównoważonej przyjemności z jazdy, łączącej unikalne i najlepsze w klasie osiągi w segmencie B z wyjątkową codzienną wszechstronnością.
E-208 GTi jest więc bardziej GTi niż kiedykolwiek wcześniej! Bo PEUGEOT – jak nigdy dotąd – traktuje przyjemność z jazdy z absolutną powagą. E-208 GTi otwiera nową erę dla PEUGEOT GTi.
ELEGANCJA, POMYSŁOWOŚĆ, SZYK: WYRAZ FRANCUSKIEJ CHARYZMY
Efekt pracy inżynierów PEUGEOT Sport i projektantów PEUGEOT – nowy E-208 GTi oferuje najlepsze osiągi w swojej kategorii, zachowując elegancję i dyskrecję. To przyjazny, a jednocześnie nieco skromny samochód... dla tych, którzy wiedzą.
DNA GTi w sercu E-208 GTi
• Bardziej zdecydowana sylwetka
Jak każdy GTi od 40 lat, E-208 GTi wyróżnia się przede wszystkim mocną sylwetką na drodze, dzięki obniżonemu o 30 mm nadwoziu oraz poszerzonemu rozstawowi kół – o 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu.
Duże 18-calowe felgi z napisem „PEUGEOT GTi” podkreślają sportowy charakter auta. Ich perforowana struktura nawiązuje do kultowych „dziurkowanych” felg z 205 GTi. Jednak w GTi design służy także osiągom: otwory w felgach wspomagają chłodzenie hamulców.
• Kultowy i stonowany design nadwozia
Nadkola to kolejny punkt, w którym estetyka spotyka się z funkcjonalnością. Zostały poszerzone, aby dostosować je do zwiększonego rozstawu kół, a ich linia została podkreślona eleganckim i sportowym czerwonym akcentem – kolejnym nawiązaniem do modelu 205 GTi. Dolna część nadkoli została poszerzona, aby lepiej odsłonić opony, co dodatkowo wzmacnia sportowy charakter auta… ale bez przesady.
Prace projektowe nad dolnymi partiami przedniego i tylnego zderzaka subtelnie, lecz wyraźnie, wzmacniają sportową sylwetkę modelu PEUGEOT E-208 GTi. Do dolnej części przedniego zderzaka dodano spojler. Specjalny dyfuzor aerodynamiczny umieszczony pod tylnym zderzakiem, w który wkomponowano nowe, małe tylne światło przeciwmgłowe LED, został wykończony w błyszczącej czerni, zapewniając większą elegancję i dyskrecję.
Na koniec – w E-208 GTi króluje czerwień! Nadwozie samochodu zostało polakierowane w ekskluzywnym, jasnoczerwonym kolorze, będącym wyraźnym nawiązaniem do kultowego czerwonego lakieru, który zyskał popularność dzięki pierwszym modelom 205 GTi.
• Zanurzenie w sportowy klimat i inspiracja tradycją wewnątrz kabiny
Kultowa czerwień modeli PEUGEOT GTi przenosi swoją dynamikę i energię także do wnętrza E-208 GTi.
Jaskrawoczerwone dywaniki, wykładziny i pasy bezpieczeństwa – tak jak w modelu 205 GTi – od razu wprowadzają sportowy klimat do wnętrza kabiny pasażerskiej.
Sportowy i elegancki design przednich foteli ze zintegrowanymi zagłówkami nawiązuje do stylistyki siedzeń 205 GTi 1.9 – z centralnym czerwonym pasem biegnącym przez siedzisko i oparcie. Czerwona siateczka po prawej stronie foteli przypomina tę z modelu 205 GTi 1.6.
Kompaktowa kierownica – kluczowy element zapewniający przyjemność z jazdy w samochodach PEUGEOT – została obszyta perforowaną czerwoną skórą połączoną z Alcantarą®, a centralne logo również pokryło się czerwienią.
E-208 GTi podkreśla elegancję oryginalnego E-208
• Kompaktowa i dynamiczna sylwetka
Dynamiczny styl oryginalnego E-208, będący jednym z kluczowych elementów sukcesu tego modelu, ułatwił pracę projektantom wersji E-208 GTi. Kompaktowe nadwozie modelu E-208, z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i krótkimi zwisami, było idealną bazą. Jego sylwetka została wzmocniona w E-208 GTi poprzez obniżenie zawieszenia i poszerzenie rozstawu kół.
• Kultowa sygnatura świetlna
PEUGEOT E-208 GTi posiada charakterystyczną sygnaturę świetlną z trzema pazurami, wspólną dla wszystkich modeli 208. Efekt świetlny jest spektakularny. Z przodu wyraziste trzy świecące pazury wkomponowane w zderzak znajdują swoją kontynuację w reflektorach full LED, dzięki zastosowaniu trzech niezależnych modułów optycznych. Z tyłu trzy poziome pazury, złożone z trzech eleganckich linii LED, dodatkowo podkreślają sylwetkę auta.
• Wyjątkowo dopracowane wykończenia
Jak wszystkie modele PEUGEOT GTi, E-208 GTi łączy w sobie sportowy charakter i elegancję. Wyrafinowanie w stylu GTi przejawia się w drobnych czerwonych akcentach, zastosowanych z finezją, ale i entuzjazmem, na kilku elementach modelu E-208 GTi: na osłonie chłodnicy, wokół emblematów PEUGEOT, w reflektorach, na nadkolach, na przednich zaciskach hamulcowych, pod tylnym spojlerem, na przeszyciach biegnących przez całą deskę rozdzielczą...
Francuskie „savoir-faire”, francuska doskonałość
• Zaprojektowany przez PEUGEOT Sport i projektantów PEUGEOT
Model E-208 GTi został w całości zaprojektowany przez zespoły PEUGEOT Sport z siedzibą w Satory (w okolicy Paryża), we współpracy z zespołami projektowymi PEUGEOT w Vélizy, również pod Paryżem. Dzięki swojemu unikalnemu doświadczeniu w sportach motorowych, inżynierowie PEUGEOT Sport nie poszli na żadne kompromisy w kwestii wydajności i osiągów. Efekt jest przekonujący: E-208 GTi to najmocniejszy i najbardziej wydajny model w segmencie B.
E-208 GTi to pierwszy w 100% elektryczny samochód zaprojektowany przez PEUGEOT Sport.
Doświadczenie zdobyte przez zespół w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), w których w kategorii Hypercar startują hybrydowe PEUGEOT 9X8 okazało się niezwykle cenne przy projektowaniu modelu E-208 GTi, szczególnie w zakresie optymalizacji zarządzania termicznego oraz odzysku energii. Inżynierowie PEUGEOT Sport intensywnie pracowali również nad podwoziem i układem hamulcowym E-208 GTi (szczegóły poniżej). Premiera E-208 GTi w centrum francuskiego i światowego sportu motorowego, podczas jednego z największych wydarzeń sportowych roku – 24-godzinnego wyścigu Le Mans – nie jest przypadkowa. To przeniesienie wiedzy z toru na drogę.
• Silnik elektryczny „Made in France”
Niezwykle mocny silnik elektryczny E-208 GTi jest produkowany w Trémery, we wschodniej Francji – w zakładzie o długiej tradycji produkcji silników, który obecnie specjalizuje się w napędach elektrycznych jako część spółki joint venture Emotors, pomiędzy Stellantis a Nidec Leroy-Somer.
• Współpraca zespołowa z francuskimi partnerami
W przypadku E-208 GTi PEUGEOT postawił na najwyższą jakość, korzystając przy doborze kluczowych komponentów z usług francuskich dostawców. Dotyczy to w szczególności opon, które są fundamentem osiągów: Michelin – wieloletni partner PEUGEOT – dostarczył wysokowydajne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 215/40-18.
ZWINNOŚĆ, DYNAMIKA, PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA: WYJĄTKOWE WRAŻENIA Z JAZDY
Dla marki PEUGEOT przyjemność czerpana z jazdy to nie tylko obietnica – to filozofia. Dlatego nowy PEUGEOT E-208 GTi oferuje wyjątkowe osiągi i wrażenia z jazdy, unikalne na rynku...
Najlepsze osiągi elektryczne w segmencie B
• Silnik elektryczny o mocy 280 KM
PEUGEOT E-208 GTi jest wyposażony w najnowszy silnik elektryczny M4+, generujący moc 280 KM i aż 345 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu E-208 GTi oferuje najlepsze osiągi spośród wszystkich modeli segmentu B: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy i prędkość maksymalna 180 km/h.
• Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
PEUGEOT E-208 GTi jest wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zintegrowany z przekładnią, który poprawia stabilność i precyzję prowadzenia w zakrętach, zwiększając zwinność oraz skuteczność jazdy sportowej.
• Akumulator o pojemności 54 kWh
Akumulator elektryczny CATL o pojemności brutto 54 kWh został w E-208 GTi zoptymalizowany pod kątem sportowego użytkowania. Układ chłodzenia i zarządzanie energią zaprojektowano specjalnie z myślą o wysokich osiągach i trwałości.
Doświadczenie PEUGEOT Sport w służbie wyjątkowych wrażeń z jazdy
• Podwozie zapewniające doskonałą wydajność
PEUGEOT E-208 GTi oferuje najlepszy stosunek mocy do masy w swoim segmencie (5,7 kg/KM). Tę charakterystykę można w pełni wykorzystać dzięki licznym modyfikacjom podwozia wprowadzonym przez inżynierów PEUGEOT Sport.
Należą do nich: poszerzony rozstaw kół: +56 mm z przodu, +27 mm z tyłu wraz z obniżonym o 30 mm zawieszeniem, specjalne sprężyny i amortyzatory ze specjalnymi ogranicznikami hydraulicznymi, opony Michelin Pilot Sport Cup 2, a także tylny stabilizator poprzeczny. Elementy te zapewniają idealny kompromis między osiągami podczas sportowej jazdy a codziennym komfortem.
System ESP, w który wyposażony jest E-208 GTi oferuje specjalny tryb Sport, który wyłącza systemy wspomagania kierowcy, aby zmaksymalizować wrażenia, na przykład na torze.
• Wysokowydajny układ hamulcowy
E-208 GTi jest wyposażony z przodu w tarcze o średnicy 355 mm ze stałymi czterotłoczkowymi zaciskami, zaprojektowanymi przez PEUGEOT Sport w celu optymalizacji chłodzenia oraz zapewnienia optymalnej i stałej siły hamowania w każdych warunkach.
Projekt tych wysoko wydajnych hamulców był nadzorowany przez inżynierów PEUGEOT Sport. Czerwone zaciski nie tylko więc świetnie wyglądają, ale są także gwarancją najwyższej jakości.
Z tyłu zastosowano oryginalne zaciski E-208, bo E-208 GTi nie szuka poklasku – on stawia na skuteczność.
PEUGEOT i-Cockpit® dla jeszcze lepszych wrażeń z jazdy
• Specjalne, sportowe i wygodne fotele
E-208 GTi oferuje ergonomiczne fotele przednie zaprojektowane tak, aby otulały ciało, zapewniając idealne podparcie w dynamicznej jeździe, a jednocześnie komfort na co dzień. Zintegrowane zagłówki, sportowe wyprofilowanie i wyjątkowa funkcjonalność są wpisane w DNA modeli PEUGEOT ze znaczkiem GTi.
• Precyzyjny, sportowy układ kierowniczy
Czułość układu kierowniczego E-208 GTi została specjalnie skalibrowana, aby zapewnić szybką i bezpośrednią reakcję dostosowaną do dynamicznej jazdy, zapewniając kierowcy maksymalne wyczucie i pełną kontrolę. W połączeniu ze specjalną kompaktową kierownicą (patrz powyżej) zapewnia to wyjątkowe wrażenia z jazdy.
• Cyfrowy kokpit z duszą sportowca
Kiedy chcesz poczuć prawdziwą adrenalinę, E-208 GTi wchodzi do gry! Grafika na cyfrowych zegarach i ekranie centralnym jest w standardowej konfiguracji czerwona, a dostępne są dedykowane widżety wskazujące osiągi.
Oświetlenie ambientowe jest również domyślnie ustawione na kolor czerwony (dostępnych jest siedem innych kolorów). Sportowe czerwone oświetlenie ambientowe towarzyszy wyjątkowym wrażeniom dźwiękowym na pokładzie, które pobudzają wszystkie zmysły. Innowacyjny system dźwiękowy inspirowany osiągami silnika – angażuje zmysły i buduje atmosferę jazdy, którą można włączyć lub wyłączyć wedle uznania.
JAKOŚĆ, SERWIS, LOJALNOŚĆ: E-208 GTi STWORZONY, BY SŁUŻYĆ NA LATA
Emblemat GTi od zawsze był symbolem doskonałości we wszystkich dziedzinach, od osiągów, przez wyposażenie, aż po perfekcyjne wykończenie i precyzję wykonania. Liczne modele PEUGEOT GTi, jeżdżące do dziś po drogach są tego najlepszym dowodem. A teraz nadszedł czas na nową ikonę: E-208 GTi, bardziej trwały i zaawansowany niż kiedykolwiek wcześniej. To esencja przyjemności z jazdy elektrycznej.
Najwyższej klasy materiały i wyposażenie
• Wyjątkowo bogate wyposażenie
E-208 GTi oferuje wszystko, co najlepsze w gamie E-208, zarówno pod względem komfortu, jak i systemów wspomagania kierowcy. Nowy model wyposażony jest między innymi w system informacyjny PEUGEOT i-Connect Advanced z nawigacją TomTom i łącznością online, asystenta głosowego „OK PEUGEOT” oraz funkcję bezprzewodowego mirroringu (Apple CarPlay™ i Android Auto™).
• Materiały najwyższej jakości
Wnętrze przyciąga wysokiej jakości wykończeniem: Alcantara® na kierownicy i konsoli środkowej, nowoczesne tkaniny o wysokiej trwałości na fotelach, grube dywaniki z indywidualnym wzorem…. E-208 GTi wykorzystuje najlepsze materiały zaprojektowane z myślą o intensywnym, długoterminowym użytkowaniu.
Kompleksowy ekosystem elektromobilności.
• Akumulator o dużej pojemności zapewniający odpowiedni zasięg
Dzięki akumulatorowi o pojemności brutto 54 kWh z optymalnym zarządzaniem i naturalnej efektywności modelu E-208*, GTi zapewnia zasięg do 350 km (w cyklu mieszanym WLTP) – idealnie dopasowany do codziennego użytku.
• Szybkie i łatwe ładowanie dostosowane do wszystkich zastosowań
E-208 GTi można naładować w zaledwie 4 godziny i 40 minut za pomocą domowej stacji ładowania WallBox (7,4 kW). Dzięki funkcji „ograniczenia ładowania do 80%” dostępnej w przypadku prądu przemiennego (AC), można dostosować cykl ładowania do codziennych potrzeb. A w przypadku bardziej intensywnego użytkowania, np. na torze – E-208 GTi można naładować od 20% do 80% w mniej niż 30 minut na stacji ładowania o mocy 100 kW.
• Usługi ułatwiające codzienne życie
Podobnie jak wszystkie modele PEUGEOT E-208, wersja GTi jest wyposażona w planer podróży połączony z nawigacją, który optymalizuje trasy, aby zmaksymalizować zasięg samochodu i ułatwić ładowanie.
E-208 GTi oferuje funkcję V2L, która umożliwia zasilanie urządzeń elektrycznych z akumulatora wysokonapięciowego samochodu. Na przykład do ładowania roweru elektrycznego lub zasilania oświetlenia mobilnego.
Aplikacja na smartfony MyPEUGEOT® umożliwia zdalne sterowanie klimatyzacją, programowanie ładowania oraz planowanie trasy z nawigacją jeszcze przed rozpoczęciem podróży.
PEUGEOT ELECTRIC PROMISE – optymalizacja doświadczenia związanego z elektromobilnością
Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne modele marki PEUGEOT, E-208 GTi objęty jest wyjątkowym pakietem korzyści PEUGEOT ELECTRIC PROMISE, który daje klientom pełne poczucie bezpieczeństwa w zakresie niezawodności i możliwości ładowania modeli w 100% elektrycznych:
- Gwarancja na 8 lat lub do 160 000 km przebiegu na samochód w ramach programu PEUGEOT CARE, najlepsze warunki ochrony w Europie.
- Gwarancja na 8 lat lub do 160 000 km przebiegu na akumulator.
- Domowa stacja ładowania (Wall Box) w zestawie.
Dowiedz się więcej w naszych salonach.